måndag 5 oktober 2009

Att göra om en ful pärm till något snyggt istället

Jag ville göra en pysselpärm där jag samlar lite tankar och idéer till allt möjligt, men jag ville inte ha någon ful pärm till detta. Kollade runt lite hos bokhandlarna men tyckte att dem som var fina kostade alldeles för mycket pengar. Har ingen lust att ge 300 kronor för en snygg pärm. Åkte hem och kollade lite på de pärmar jag hade hemma. Hade bara vanliga fula kontorspärmar.

Hittade lite tyg hemma som jag hade planer på att använda i min gamla lägenhet, men det blev aldrig av. Så detta fick duga bra. Åkte bort till ÖB och köpte lim för 12,50 kr.

Började genast att klippa till tyget till pärmen och sedan var det igång med att limma pärmen och fästa fast tyget på pärmen. Lade tunga böcker ovanpå så att det skulle sitta fast ordentligt när det torkat klart. Blev superbra :-)

Nu skall jag göra en snygg "tag" och fästa fast det på ett snygg naturtroget snöre. Hade planer på att göra eget snöre av brännäslor men insåg att jag skulle då ha plockat dem tidigare på året. Men till nästa år så kan man göra detta.

Tar en mobilbild så ni får se resultatet. Innan var det en svart kontorspärm med röd rygg. Nu ser det mer levfullt ut.





- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Laila sa...

*tummen upp* Det är kul att pyssla och dessutom pimpa till tråkiga saker.