måndag 12 juli 2010

Odlingen och värmen

Nu har det blivit ännu mer tomater på en av mina tomatplantor. Det växer och blir nya hela tiden :-) På bara 3 dagar har ytterligare 3 tomater blivit färdiga att plocka.





Igår gjorde jag thailändsk sallad med crabfish (frysta 10:-) och kräftstjärtar (frysta för 10:-). Var bara att steka dem lite på låg värme med rapsolja. Sedan pressad limejuice från färska frukter. Och jag fick äntligen prova på mina chilis i en sallad. Mer i salladen var isbergssallad, gul lök, grön och röd paprika och några skivade champinjoner. Allt blandades med vitlök, chilipulver, koriander, olja och salt. Blev supergott. Och enkelt att göra. :-)
Missade tyvärr ta en bild på salladen innan den hamnade i magen. Nästa gång så ska jag försöka komma ihåg det ;-)

Idag är det så varmt att huden är alldeles klibbig. *pust*. Märks på hundarna också att dem tycker det är jobbigt. Dem ligger mest på balkongen och sover. Det känns verkligen som tropisk luft ute. Även om solen inte direkt lyser så är det kanonvarmt. De säger att det skall regna lite, vi får väl se om det blir så...

Bild på hur himlen ser ut just nu:




Som sagt inte direkt solsken, men ändå varmt och syrsor som sjunger.

Kram


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: