torsdag 30 september 2010

London 1a dagen





Alla bilder är tagna med iPhone denna dag.

Det har varit en intensiv dag idag. Upp tidigt på morgonen för att åka iväg mot Arlanda. Efter att man fixat sig, druckit kaffe och piggnat till var det att dra mot Arlanda med bilen. Under vägen upp såg man en två bilar som kolliderade precis bredvid min bil. Hmm tur att vi inte var inblandad i alla fall.

Väl framme på Arlanda efter all bilkö och man hade checkat in hade vi 35 min på oss innan planet skulle rulla iväg. Efter ca 15 min hör man "Final Call" för vårt flyg så det var med stora raska steg som man gick mot planet.

Väl i luften var det rätt skönt. Fick i oss lite frukost och jag lyckades somna en liten stund på planet. Jätteskönt eftersom natten innan inte gav några direkta sömntimmar.

Väl framme och vi hade hittat vårt Hotell och lämnat bagaget (i ett låst rum) i väntan på att kunna få rummet, så passade vi på att utforska omgivningen.




Efter en del gående började strupen att bli torr och det fick bli en tur förbi en restaurang för att svalka av halsen med lite öl. Det blev restaurang Garfunkel, och första ölen kom fram på bordet.







När ölen blev uppdruckna drog vi oss till hotellet för att lasta in bagaget, för nu hade vi äntligen fått tillgång till rummet. Stannade inte kvar länge utan vi drog oss ut mot att kolla runt.

Första stoppet var Underground och köpa dygnskort för ett visst antal dagar så man kunde ta sig fram utan att behöva tänka på biljetter.

Tog tunnelbanan (Underground) mot Oxford Cirkus. Och väl framme så såg jag butiken TopMan ;-) Äntligen kan jag shoppa kläder i MIN storlek (XXS) som är snygga killkläder. Och billigt var det. Kläder som kostar skjortan i Sverige kostar betydligt mycket mindre helt plötsligt. Helt perfekt.

Bilder på kläderna kommer senare. ;-)

Efter lite shopping så gick vi för att se ChinaTown. Låg bara några tunnelbana stationer ifrån.

Det första jag såg var ju självklart de välkända telefonkioskerna.




Sedan efter en del kartförvirring så hittade vi ChinaTown och måste säga att det är väldigt vackert där.








Många asiater såg man och det var som att komma till deras "värld" med vänliga blickar.

Det började knorra i magen på oss så det var nog dags för lite chinamat ;-)




Såg en restaurang som såg mysig ut och gick in där.




Trevlig bemötande och de började duka upp åt oss.
Ajdå, det var pinnar istället för gaffel och kniv. Jag tror nog att någon i sällskapet hade problem med att försöka äta med pinnarna.







Till slut fixade vi fram gaffel och kniv ;-) Men jag använde pinnarna utan problem. Och det var riktigt god mat. Blev kyckling Curry och kyckling med säsongens primörer. Kyckling Curry var god med den chilin som jag älskar. Men priset var dock mindre roligt att se...




Polisen stannade till i ChinaTown, utanför restaurangen. Troligen pga en del berusade fotbollssupportrar som var i närheten.

Efter all mat som vi tryckte i oss var det dags att åka till hotellet och koppla av.

Syns mer imorgon.

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: